Sprawdzone i przetestowane - dieta w ujęciu różnych kategorii np. efektów, łatwości prowadzenia, opinii oraz bezpieczeństwa
Czy istnieje dieta cud Sprawdź nasz ranking diet
Czy istnieje dieta cud Sprawdź nasz ranking diet

Dieta 1500 kalorii – jak się odchudzać?

Dieta 1500 kalorii - jak się odchudzać?Czy można schudnąć, dostarczając organizmowi 1500 kcal? Takie pytanie zadają sobie wszystkie te osoby, które postanawiają rozpocząć walkę ze zbędnymi kilogramami, a dla których dieta 1000 kalorii jest zbyt restrykcyjna. Jeżeli chcesz schudnąć, a wiesz że nie dasz rady głodzić się (w twoim przypadku tak mała dawka kalorii to niezła głodówka?), spróbuj diety 1500 kalorii. Odpowiednio skomponowane posiłki sprawią, że w ciągu miesiąca pozbędziesz się niechcianego tłuszczyku, a więc i zbędnych kilogramów.

Od czego zacząć dietę 1500 kcal?



Najważniejszą zasadą diety 1500 kcal jest komponowanie posiłków w taki sposób, by nie przekroczyć określonej wartości energetycznej w ciągu dnia (w tym przypadku jest to 1500 kcal). Należy jeść częściej, ale za to mniejsze porcje, by w ten sposób nie przyczynić się do spowolnienia przemiany materii oraz zapobiec nagłym napadom głodu. Dieta 1500 kalorii to nie tylko śniadania, obiady i kolacje, ale również II śniadania czy podwieczorki. Warto pamiętać, by śniadanie i obiad były najbardziej kalorycznymi posiłkami, a pozostałe trzy - lżejszymi. Dzięki temu dostarczymy organizmowi odpowiednią porcję energii na początek i drugą połowę dnia, a i zapobiegniemy odkładaniu się tłuszczyku.

Bardzo ważne jest również dostarczenie wraz z posiłkami wszystkie cenne składniki odżywcze - białka, tłuszcze, węglowodany, minerały i witaminy - w odpowiednich proporcjach. Dzięki temu zapobiegamy niedoborom, a organizm jest w stanie funkcjonować prawidłowo.
Czego unikać, a co jeść?

W pierwszej kolejności należy wyeliminować z dotychczasowego jadłospisu nadmiar soli oraz wszelkie słodycze i fast-foody. Nie sprzyjają one kuracji odchudzającej. Dieta 1500 kalorii wyklucza spożywanie tłustego mięsa. Jego miejsce powinny zastąpić ryby, chude mięso, dobrej jakości drób.
Decydując się na dietę 1500 kcal, należy również pamiętać o tym, by koniecznie zrezygnować ze smażenia (także w panierkach - o zgrozo!). Podstawą diety są dania duszone, pieczone, gotowane na parze czy grillowane. Takie zmiany sprawią, że w ciągu dnia zaoszczędzimy sporo kalorii, które można wykorzystać na inne przyjemności.

Dla kogo ta dieta?


Dieta 1500 kcal nie jest kuracją odchudzającą przeznaczoną dla wszystkich. Doskonale sprawdzi się w przypadku osób pracujących fizycznie, mężczyzn o sporej masie ciała czy nastolatków. Dieta nie jest restrykcyjna (w przypadku osób prowadzących siedzący tryb życia dzienne zapotrzebowanie na energię oscyluje w granicach 1900-2100 kcal), dzięki czemu można najeść do syta, a jednocześnie schudnąć.

Z diety 1500 kcal powinny jednak zrezygnować kobiety w ciąży oraz matki karmiące. Jeżeli z kuracji odchudzającej chciałyby skorzystać osoby z przewlekłymi chorobami, powinny uprzednio skonsultować się z lekarzem.

Dieta 1500 kcal i jej efekty



Warto teraz przejść „do konkretów”, czyli efektów, jakich można spodziewać się po zakończeniu kuracji odchudzającej. To bowiem właśnie rezultaty najbardziej interesują osoby, które chciałyby pozbyć się zbędnych kilogramów.

Trzeba pamiętać, że dieta 1500 kalorii nie jest żadną dietą-cud. Nie gwarantuje ona szybkich efektów. W ciągu miesiąca można pozbyć się od 4 do 7 kilogramów. Jeżeli dodatkowo wspomożemy się aktywnością fizyczną, wówczas można spodziewać się jeszcze lepszych rezultatów. Nic bowiem tak nie wpływa korzystnie na utratę masy ciała jak dieta połączona z wysiłkiem fizycznym. Dzięki temu dużo łatwiej doprowadzić do ujemnego bilansu energetycznego.

Komentarze są zamknięte.

Strona stosuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.akceptuję